loading...
Pc-4u
AS بازدید : 42 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

۷ قابلیت چشمگیر ویندوز 8

 

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۱- معرفی رابط کاربری جدید در صفحه ی نمایش انتقال فایل
در ویندوز ویستا/۷ شما قابلیت این رو نداشتید که سرعت دقیق کپی را با جزئیات مشاهده کنید یا بتوانید فرایند کپی را Pause کنید ولی در ویندوز ۸ این قابلیت برای شما فعال هست همچنین وقتی شما با Error مواجه می شوید فرایند کپی متوقف نخواهد شد بلکه ادامه خواهد داشت و در آخر لیست Error ها و فایل هایی که کپی نشده است به شما نشان داده خواهد شد.

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۲- قابلیت mount کردن فایل های ISO
وقتی شما از یک سی دی یا برنامه فایل image می گیرید در صورتی میتوانید آن فایل را ببینید که آن فایل یا رایت بشود از طریق برنامه های رایت image یا اینکه mount شود.فرایند mount یا استقرار به این صورت است که شما فایل image را در قالب یک درایو مجازی بر روی هارد خود مشاهده می کنید و از محتویاتش استفاده می کنید.تا به امروز به این صورت بود که با برنامه های واسطه مثل Clone این عمل انجام شدنی بود ولی از این به بعد بدون برنامه ی واسطی این عمل امکان پذیر هست.

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۳- قابلیت Windows To Go
این قابلیت به شما اجازه میدهد یک نسخه ی Bootable از ویندوز خود را بر روی USB ذخیره کنید و بر روی سیستم هایی که آپگرید نشدند به نسخه ی جدید ویندوز ۸ را اجرا کنید.همچین دیگر نیازی نیست برای در آوردن USB از Remove Safetly استفاده نمایید زیرا ویندوز ۸ امکانی قرار داده است که با آن بطور خودکار USB freeze می شود.

۴- اضافه کردن محیط کاربری Metro
محیط دسکتاپ شما از این به بعد تغییر خواهد کرد ظاهرا این تغییر به این شکل است که وقتی شما برنامه ای را باز می کنید تمام صفحه باز خواهد شد بدون منوی Task Bar و منوی اضافه ی دیگری .

۵- سازگاری خودکار با USB3
در نسخه ی ویندوز ۷ و قبل از آن شما باید درایوری برای شناختن USB3 نصب می کردید ولی از این به بعد نیازی نیست این کار را انجام بدید زیرا ویندوز ۸ بطور خودکار از USB3 پشتیبانی می کند. همونطور که می دانید USB3 سرعتی معادل ۱۰ برابر USB2 را دارد و تا به امروز فقط لینوکس Linux از USB3 پشتیبانی کرده است.

۶- ویندوز ۸ به شما پیشنهاد استفاده از سرویس Cloud را می دهد
ماکروسافت SkyDrive به شما اجازه می دهد تا ۲۵ گیگ اطلاعات را بر روی اکانت Windows Live خود ذخیره کنید.به این صورت شما به راحتی می توانید اطلاعات و تنظیمات خود را بر روی SkyDrive ذخیره نمایید و هر موقع خواستید بطور آنلاین آن را دریافت کنید.

۷- ویندوز ۸ احتمال دارد فرمت مدیریت فایل سیستم NTFS را تغییر دهد
ماکروسافت قرار بود در ویندوز ویستا تغییراتی در فایل سیستم بدهد که انجام نداد باز هم گمانه زنی در مورد تغییر فایل سیستم هست که احتمالا فایل سیستم جدیدی بنام ReFS که مخفف Resilient File System که به زبان فارسی فایل سیستم ارتجاعی می شود پیاده سازی شود . هنوز اطلاعات جدیدی و مطمئنی در مورد این فایل سیستم نیست فقط در این حد اطمینان هست که روی درایوی که ویندوز نصب خواهد شد نمی شود همچنین فایل سیستمی داشت.
منبع:noorportal.net

AS بازدید : 64 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

 

پی بردن به اطلاعات BIOS از طریق رجیستری

 

رجیستری, سیستم عامل

گاهی ممکن است نیازمند اطلاعاتی پیرامون BIOS سیستم باشید. بدین منظور می‌توان پیش از ورود به محیط سیستم عامل با فشردن کلید F8 وارد تنظیمات BIOS کامپیوتر شد و اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کرد (البته کلید ورودی در مادربوردهای مختلف ممکن است متفاوت باشد). اما حتماً برای‌تان جالب است بدانید که اطلاعاتی نظیر نسخه BIOS، تاریخ به‌روزرسانی آن، سازنده مادربورد و... از طریق رجیستری ویندوز نیز قابل مشاهده است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.

اکنون در پنجره‌ی رجیستری ویندوز ابتدا به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System

اکنون با مشاهده‌ی قسمت سمت راست پنجره می‌توانید اطلاعاتی نظیر نسخه‌ی BIOS و تاریخ به‌روزرسانی آن را مشاهده کنید.
همچنین با مراجعه به مسیر زیر:

HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\Bios

می‌توانید اطلاعات دیگری در خصوص BIOS مشاهده کنید.
منبع:tarfandstan.com

 

AS بازدید : 85 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

چگونه اطلاعات شخصی را هنگام بستن مرورگرتان به طور خودکار پاک کنید

مرورگرهای وب به طور معمول اطلاعات شخصی و خصوصی تان – تاریخچه، کوکی ها، جستجو ها، دانلودها، و غیره – را ذخیره کرده و تنها آنها را هنگامی که بخواهید حذف می کنند. چنانچه به طور پیوسته در حال پاک کردن آنها هستید، می توانید هر مرورگری را به پاکسازی خودکار داده های شخصی تان در هنگام بستن آنها وادارید.

توجه نمایید، چنانچه مرورگر تان را تنظیم کرده اید تا در هنگامی که آن را می بندید به صورت خودکار کوکی هایتان را پاک کند، هر زمان که مرورگرتان را باز می کنید مجبور خواهید بود تا وارد سیستم (log into) وبگاه های مورد استفاده تان شوید. پاکسازی فایل های حافظه نهان (cache) موجب خواهد شد تا وبگاه ها پس از راه اندازی دوباره مرورگرتان، آهسته تر بارگذاری شوند.

گوگل کروم
گوگل کروم دارای قابلیتی برای پاکسازی خودکار تمامی داده های شخصی و خصوصی تان در هنگام بستن آن نمی باشد. هرچند، می توانید کروم را وادارید تا در هنگام خروج، به صورت خودکار کوکی ها را پاک کند یا با استفاده از یک افزونه آن را وادارید تا به صورت خودکار همه چیز را پاک کند.

برای شروع، صفحه تنظیمات (Settings) را از فهرست کروم باز کنید.

 

روی پیوند نمایش تنظیمات پیشرفته در پایین صفحه تنظیمات کلیک کنید.

 

روی دکمه تنظیمات محتوا (Content settings) در زیر عنوان حریم خصوصی (Privacy) کلیک کنید.

 

در زیر کوکی ها، “داده های محلی را تنها تا زمانی که از مرورگر خارج می شوم حفظ کن” را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید. هنگامی که کروم را می بندید، اینک به صورت خودکار کوکی هایتان را پاک خواهد کرد.

 

چنانچه می خواهید تمامی داده های شخصی تان در هنگام بستن کروم پاک شوند، افزونه Click&Clean را از فروشگاه وب کروم نصب کنید.

پس از نصب آن، روی دکمه Click&Clean بر روی نوار ابزار مرورگر تان کلیک کرده و گزینه ها (Options) را انتخاب کنید.

 

گزینه “حذف داده های خصوصی در هنگام بستن کروم” در زیر بیشتر (Extra) را فعال کنید. شما می توانید بررسی نمایید که کدام نوع از داده ها با استفاده از این گزینه ها در این پنجره به طور خودکار حذف خواهند شد.

 

موزیلا فایرفاکس
فایرفاکس از قابلیت درونی برای پاکسازی تمامی داده های شخصی و خصوصی تان در هنگام بستن آن – بدون نیاز به افزونه ای – برخوردار است. برای شروع، فهرست فایرفاکس را باز کرده و گزینه ها (Options) را انتخاب کنید.

 

نماد (آیکون) حریم خصوصی (Privacy) را انتخاب کنید و “استفاده از تنظیمات سفارشی برای تاریخچه” را برگزینید. جعبه انتخاب “تاریخچه را در هنگام بستن فایرفاکس پاک کن” را تیک بزنید.

 

برای بررسی اینکه چه نوع داده های خصوصی را فایرفاکس به صورت خودکار پاکسازی می کند، روی دکمه تنظیمات (Settings) کلیک کرده و انواعی از داده های خصوصی را که نمی خواهید انتخاب کنید.

 

اینترنت اکسپلورر
اینترنت اکسپلورر نیز از قابلیت درونی برای پاکسازی تمامی داده های خصوصیش در هنگام بستن آن برخوردار است. روی نماد چرخ دنده کلیک کرده و برای شروع، گزینه های اینترنت (Internet options) را انتخاب کنید.

 

در سربرگ عمومی (General)، گزینه “حذف تاریخچه مرورگر در هنگام خروج” را فعال کنید.

 

روی دکمه حذف (Delete) کلیک کنید تا اقدام به سفارشی سازی انواع داده های اینترنت اکسپلورر که پاک خواهند شد، کنید. شما ممکن است بخواهید “حفظ داده های وبگاه های مورد علاقه” را از حالت انتخاب خارج کنید یا اینترنت اکسپلورر کوکی ها و فایل های حافظه نهان (کَش) برای وبگاه هایی که به عنوان علاقه مندی هایتان ذخیره کرده اید را حفظ خواهد کرد.

پس از اتمام کار، روی دکمه حذف (Delete) کلیک کنید. اینترنت اکسپلورر بی درنگ داده های خصوصی تان را پاک خواهد کرد و سپس هر زمان که مرورگر تان را می بندید آنها را پاکسازی می کند.

 

اپرا
اپرا از ویژگی که بتواند تمامی داده های خصوصی تان را در هنگام بستن آن، به صورت خودکار حذف کند برخوردار نیست. هرچند، شما می توانید اپرا را وادارید تا کوکی ها و فایل های حافظه نهان را به صورت خودکار پاک کند، همان گونه که می توانید مانع اپرا از ذخیره سازی تاریخچه مرورگر تان شوید.

برای شروع، فهرست اپرا را باز کنید، به تنظیمات بروید، و اولویت ها (Preferences) را انتخاب کنید.

 

در سربرگ پیشرفته (Advanced)، کوکی ها را انتخاب کرده و گزینه “حذف کوکی های جدید در هنگام خروج از اپرا” را فعال کنید. اپرا هر گونه کوکی جدید را در هر زمان که آن را می بندید پاک خواهد کرد.

توجه نمایید که این کار هر گونه کوکی هایی را که پیشتر در اپرا دارید را پاک نخواهد کرد. برای پاکسازی آنها، از ابزار حذف داده های شخصی و خصوصی (Delete Private Data) اپرا استفاده کرده یا روی دکمه مدیریت کوکی ها (Manage Cookies) کلیک کنید.

 

بخش تاریخچه (History) را انتخاب کرده و روی “در هنگام خروج خالی کن” کلیک کنید تا اپرا را وادارید به صورت خودکار حافظه نهان (کَش) خود را در هنگام بستنش پاک کند. شما همچنین می توانید جعبه نشانی ها (Addresses) را به ۰ تنظیم کنید تا اپرا را وادارید که هرگز تاریخچه وبگاه هایی که بازدید می کنید را نگه ندارد.

 

برای پاکسازی تمامی داده های خصوصی تان در اپرا، می بایست از ویژگی حذف داده های خصوصی به صورت دستی استفاده کرده یا از حالت مرور خصوصی در هنگام دسترسی به وبگاه هایی که نمی خواهید در تاریخچه تان نمایان شوند استفاده کنید.

توجه نمایید که برای پاکسازی داده های خصوصی، می بایست مرورگر تان را به طور کامل ببندید. به عنوان نمونه، چنانچه چندین پنجره باز فایرفاکس دارید و تنها یکی از آنها را ببندید، فایرفاکس به صورت خودکار تمامی داده های خصوصی تان را پاک نخواهد کرد. شما می بایست نخست همه پنجره های فایرفاکس را ببندید.

منبع:gooyait.com

http://www.gooyait.com/1392/03/01/how-to-automatically-clear-private-data-when-you-close-your-browser.html

AS بازدید : 49 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

چرا در هنگام بازی در ویندوز دچار مشکل می شوید؟


شاید برای شما پیش آمده باشد که بالاترین کارت گرافیک و قطعات سخت افزاری خوب دیگه ای را داشته باشید ولی هنگام بازی با کامپیوتر در محیط ویندوز دچار مشکل شوید و خطا صفحه ی آبی یا Blue Screen of Death (BSOD) را ببینید و بارها باز تست کنید و با این مشکل مواجه شوید.در این مقاله دلیل های آن و راه حل های آن را بیان خواهیم کرد.

حافظه ی رم, آپ دیت کارت گرافیک

۱ – بازی شما آپ دیت نیست
خیلی وقت ها هست بازی نسخه ی اولیه ی خود را روی کنسول های دیگر ارائه می دهد و سپس آن را برای PC ارائه می دهد. در این فرایند تبدیل و نوشتن نسخه ی PC بار ها پیش آمده که بازی با مشکل مواجه شده است که مرجع خطا برنامه نویسان بازی می باشند در این مواقع شما باید بازی را آپ دیت کنید که باگ های احتمالی درست شوند. برای آپ دیت بازی به سایت بازی سازنده مراجعه کنید و منتظر آپ دیت رسمی بازی باشید البته آپ دیت های غیر رسمی در انجمن های حرفه ای باز که حالت کرک دارند همیشه وجود دارند.

۲ – کارت گرافیک شما آپ دیت نیست
بعضی مواقع آپ دیت هایی برای کارت گرافیک ها می آید که ما از وجودشان مطلع نیستیم و همین باعث می شود بازی با کارت گرافیک به مشکل بخورد. معمولا پیغام خطای “driver not responding error” مربوط به این مشکل می باشد که شما یا از طریق آپ دیت اتوماتیک ویندوز (مربوط به کارت گرافیک) و یا آپ دیت آنلاین از Device Manager و یا مراجعه به سایت کمپانی برای دریافت آخرین نسخه ی آپ دیت این مشکل را حل کنید.

۳ – حافظه ی رم شما دچار مشکل شده باشد
شاید رم شما دچار مشکلات نرم افزاری/سخت افزاری جزئی شده باشد و نتواند بهره وری کامل از رم برده شود. برای عیب یابی این مشکل باید برنامه های تست رم که نمونه های زیادی هم نیز ازشون وجود دارند دانلود کنید و در محیط بوت ویندوز رم را تست کنید.

حافظه ی رم, آپ دیت کارت گرافیک

۴ – از آخرین نسخه ی DirectX استفاده نمی کنید
DirectX برنامه ای است که نقش واسط بین کارت گرافیک و رندرینگ بازی را بخوبی ایفا می کند و بهره وری کارت گرافیک در بازی را در بالاترین سطح ممکن می برد. شما می توانید آخرین نسخه ی DirectX را از اینجا دانلود کنید.

۵ – ویندوز شما آخرین آپدیت را ندارد
شاید عجیب بنظر برسد ولی بعضی بازی ها برای سرویس پک های خاص یا ویندوز هایی با پشتیبانی درایور های خاص تولید شده است پس برای اطمینان ویندوز خود را آپدیت نگه دارید.

منبع: zoopirnet.com

AS بازدید : 50 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

اجرای همزمان چندین فایل در KMPLAYER

اجرای موسیقی, نرم‌افزار kmplayer

در صورتی که از نرم‌افزار KMPlayer برای اجرای فایل‌های صوتی و تصویری خود استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که به وسیله‌ی این نرم‌افزار تنها امکان اجرای یک فایل در آنِ واحد وجود دارد. بدین معنی که اگر یک فایل در حال اجرا باشد و اقدام به باز کردن یک فایل دیگر توسط این نرم‌افزار کنید، اجرای فایل قبلی متوقف شده و فایل جدید اجرا می‌شود. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی اجرای اجرای همزمان چندین فایل در KMPlayer بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا KMPlayer را اجرا کنید.
سپس  بر روی کلید F2 کلیک کنید تا پنجره‌ی Preferences باز شود (راه دیگر برای این کار راست کلیک بر روی صفحه و انتخاب Preferences از منوی Options است).

اجرای موسیقی, نرم‌افزار kmplayer

حال از قسمت سمت چپ پنجره بر روی اولین آیتم یعنی General کلیک کنید.
اکنون از قسمت سمت راست پنجره، تیک گزینه‌ی Disallow multiple instances را بردارید.

اجرای موسیقی, نرم‌افزار kmplayer

سپس بر روی دکمه‌ی Close کلیک کنید.
هم‌اکنون می‌توانید با اعمال این تنظیم،‌ بیش از یک فایل را به طور همزمان اجرا کنید.

اجرای موسیقی, نرم‌افزار kmplayer

منبع:tarfandstan.com

AS بازدید : 55 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

۱۲ دستور کاربردی در CMD

سیستم عامل ها امروزه برای آسان کردن انجام کارها برخلاف گذشته که فقط دارای رابط کاربری متنی بودند از یک رابط کاربری گرافیکی (Graphic User Interface / GUI) نیز استفاده می کنند که کار با آن برای هرکس آسان و قابل انجام است.

اما رابطهای متنی هنوز در سیستم عاملها باقی مانده و بسیاری از کارها در آن انجام داده می شود. در رابطهای متنی مانند Terminal در لینوکس و CMD در ویندوز کاربران به جای استفاده از اشیا باید از دستور نویسی استفاده کنند که شاید حرفه ای تر و در بعضی مواقع برخلاف ظاهر بسیار آسانتر باشد.

در این پست قصد معرفی چند دستور(نسبتا پیشرفته) و یا ترفند در CMD ویندوز را داریم؛

برای وارد شدن به محیط CMD از دو روش متداول می توان استفاده کرد؛

روش اول: به منوی Start/All Programs/Accessories رفته و سپس Command Prompt را اجرا کنید.

روش دوم: کلیدهای Win+R را زده تا وارد Run شوید سپس در کادر متنی cmd را تایپ کرده و با زدن OK برنامه خط فرمان اجرا خواهد شد.

دستورات؛
۱: Title
با استفاده از این دستور می توانید عنوان برنامه CMD که آدرس و یا نام کاربری پروفایلتان است را عوض کنید.

برای استفاده از این دستور title را نوشته و با یک فاصله(Space) عنوان مورد نظر را بنویسید.

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

۲: ?/
این دستور برای نشان دادن کمک و یا یک راهنمایی در رابطه به دستورات است. برای استفاده از دستور نام دستور مورد نظر که می خواهید درباره آن اطلاعاتی بدست آورید را نوشته بعد از آن ؟/ را بنویسید.

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

در عکس بالا می خواهیم اطلاعاتی راجع به دستور title به دست آوریم که بعد از زدن اینتر به ما نشان داده خواهد شد.

اولین خط توضیحاتی است راجع به دستور title، دومین خط نحوه نوشتن دستور و سومین خط توضیحاتی است راجع به رشته ای که بعد از title قرار داده خواهد شد.

۳: Tree
این دستور برای نشان دادن گرافیک درختی محتویات و یا زیر پوشه های یک پوشه یا درایو است.

برای نمایش درختی محتویات درایو جاری کافی است تنها دستور tree را نوشته اما در صورتی که می خواهید محتویات پوشه دیگر یا درایو دیگری را ببینید بعد از گذاشتن “:” بعد از دستور آدرس مکان مورد نظر را نیز بنویسید.

اما به یاد داشته باشید دستور tree تنها فقط پوشه ها را نمایش می دهد، برای اینکه فایلها را نیز نشان دهد بعد از tree از f/ استفاده کنید.

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

۴: Driverquery
این دستور برای نمایش درایور تمامی دستگاههایی است که در سیستم نصب شده اند.

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

۵: Systeminfo
این دستور برای نشان دادن اطلاعاتی است از سیستم، مانند نام، ورژن و اطلاعات سیتم عامل
اطلاعات سخت افزاری و شبکه و…

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

۶: Tasklist
دستوری است برای نمایش برنامه ها و فرایندهای در حال اجرای خود و یا در سطح شبکه و..

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

۷: ipconfig/all
این دستور برای نشان دادن اطلاعات شبکه هایی است که سیستم به آن وصل شده است

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

۸: telnet towel.blinkenlights.nl.
با این دستور می توانید فیلم جنگ ستارگان را به صورت متنی در محیط متنی cmd ببینید؛

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

۹- Shutdown
این دستور برای عملیات خاموش کردن سیستم می باشد که دارای چندین پارامتر مختلف می باشد:

برای خاموش کردن کل کامپیوتر از Shutdown-s
برای ریستارت سیستم از Shutdown-r
و برای لغو خاموش از Shutdown-a استفاده می کنیم.

۱۰- کپی برداری از متن در cmd
برای کپی کردن متنی در محیط خط فرمان همانطور که می دانید به صورت معمولی همچین امکانی وجود ندارد که کپی کرد و یا متنی را انتخاب کرد، اما برای اینکار در محیط نرم افزار کلیک راست کرده و گزینه Mark را انتخاب می کنیم، هم اکنون محیط برای کپی متنی آماده است. پس متن مورد نظر را انتخاب کرده و کلید Enter را می زنیم تا متن به حافظه کیپبورد کپی شود.

۱۱- لغو دستور
برای لغو دستوری که درحال اجرا است می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+C استفاده کنید.

۱۲: آدرس دقیق و سریع یک فایل با استفاده از دراگ اند دراپ
شاید بخواهید به یک پوشه بروید مانند G:\Documents and Settings\Chachi\Application Data\Mozilla\Firefox آیا شما حاضرید این همه آدرس را تایپ کنید؟ قطعا نه پس برای آسان کردن کار قابلیتی جالب در cmd وجود دارد که می توان با Drag and Drop یک فایل به داخل محیط cmd آدرس آن را ببینید و آن را کپی کنید…

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

منبع:gooyait.com


AS بازدید : 90 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

جایگزینی برای وارد کردن دستورات CMD در ویندوز

ویندوز اکسپلورر, تمام دستورات cmd

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ساده اما کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به باز نمودن Command Prompt ویندوز دستورات موجود در آن را اجرا کنید. این ترفند در ویندوزهای 7 و 8 قابل اجراست.

بدین منظور:
کافی است از نوار آدرس موجود اکسپلورر ویندوز بهره بگیرید.
برای این کار کافی است یک پوشه‌ی دلخواه را باز کنید.
سپس در نوار آدرس دستور مورد نظر خود را وارد کنید.
به عنوان مثال اگر در یک پوشه هستید که درون آن یک فایل متنی با نام test.txt قرار دارد با استفاده از دستور زیر می‌توانید آن را توسط Notepad باز کنید:

notepad test.txt

یا اگر قصد دارید یک سایت را Ping کنید با وارد کردن دستور زیر در نوار آدرس ویندوز اکسپلورر می‌توانید این کار را انجام دهید:

ping beytoote.com

و یا برای مشاهده‌ی لیست محتویات پوشه‌ای که در آن هستید از این دستور استفاده کنید:

cmd /k dir

همچنین در نظر داشته باشید با وارد کردن عبارت cmd در نوار آدرس هر پوشه می‌توانید مستقیماً به cmd با همان مسیر پوشه در خط فرمان، دسترسی داشته باشید.

منبع:tarfandestan.com

AS بازدید : 43 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

تطبیق روشنایی نمایشگرها با محیط

 اموزش کامپیوتر, نور صفحه

بسیاری از نمایشگرها و لپ‌تاپ‌های امروزی برای سنجش میزان نور و تنظیم خودكار روشنایی صفحه‌نمایش مطابق با شدت نور محیط به حسگرهایی مجهز هستند. این قابلیت نه‌تنها موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود بلكه در محیط‌ های تاریك با كاهش نور صفحه‌نمایش تا آسیب‌های كمتری به چشمان شما وارد می‌شود.

اگر نمایشگر یا لپ‌تاپ شما به حسگر سنجش نور محیط مجهز است و می‌خواهید به‌طور خودكار نور صفحه‌نمایش باتوجه به‌نور محیط كاهش یا افزایش یابد، می‌توانید از قابلیتی كه به همین منظور در ویندوز 8 گنجانده شده است، كمك بگیرید.

برای فعال‌سازی این قابلیت مراحل زیر را دنبال كنید:
1ـ به دسكتاپ مراجعه كرده و پس از انتقال نشانگر ماوس به گوشه پایین ـ سمت راست صفحه و دسترسی به نوار charms روی گزینه Settings كلیك كنید.

2ـ از میان گزینه‌های به‌نمایش درآمده روی Control Panel كلیك كنید.

3ـ در این مرحله صفحه كنترل پانل برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. در این صفحه در بخش جستجو عبارت Power Options را وارد كرده و پس از دسترسی به این بخش روی گزینه Choose a power plan كلیك كنید.

4ـ در این مرحله یكی از گزینه‌های موجود برای مدیریت مصرف انرژی توسط رایانه را انتخاب كرده و پس از آن روی گزینه Change plan settings كلیك كنید.

5 ـ در نهایت برای دسترسی به تنظیمات بیشتر روی Change advanced power settings كلیك كنید و در صفحه تنظیمات حرفه‌ای پس از دسترسی به بخش Display، گزینه Enable adaptive brightness را از حالت Off به On تغییر دهید.

6 ـ با انتخاب گزینه Ok تغییرات را ذخیره كرده و از تنظیم خودكار نور صفحه‌نمایش مطابق با نور محیط، لذت ببرید.

منبع:noorportal.net

AS بازدید : 52 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

چگونه اعداد در MICROSOFT WORD فارسی می شود؟ نرم افزار word 2007, فارسی کردن ورد

شاید شما هم با انگلیسی ماندن اعداد در Microsoft Word هنگام تایپ فارسی مشکل دارید، اینجا مشکل یک راهکار ساده دارد.

برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید!

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 152
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 1,273
  • بازدید کلی : 28,652
  • کدهای اختصاصی